تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمدصادق معتمدیان کیست؟| استاندار تهران و استاندار روحانی و رییسی که کونگ‌فوکار است

هیات دولت چهاردهم در جلسه روز گذشته خود محمدصادق معتمدیان را به عنوان استاندار تهران انتخاب کرد؛ چهره‌ای با سابقه استانداری در دولت گذشته. درباره سابقه اجرایی و امنیتی و ویدئوی پربازدید او در فضای مجازی از اجرای فنون خط یک کونگ فو توآ چه می‌دانیم؟

محمدصادق معتمدیان  کیست؟| استاندار جدید تهران و استاندار روحانی و رییسی که کونگ فو کار است

رویداد۲۴| روح انگیز درّی: هیات دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان روز گذشته در جریان انتخاب چند استاندار، محمدصادق معتمدیان را به عنوان استاندار تهران انتخاب کردند. معتمدیان در دو دولت گذشته نیز سابقه استانداری داشته است.

استان تهران با حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت که ۱۷.۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۳ استاندار بر مسند این استان انتخاب شده‌اند که محمدصادق معتمدیان به عنوان بیست و چهارمین استاندار از سوی دولت چهاردهم انتخاب شد.

محمدصادق معتمدیان متولد سال ۱۳۴۹ در کرمانشاه است. وی به عنوان سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی در دولت سیزدهم سمت‌هایی همچون استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را به عهده داشته است.

او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ارومیه و در رشته‌های اقتصاد و مدیریت اخذ کرده و عضویت در شورای توسعه پژوهشی پایدار شرق و غرب کشور، رییس شورای سیاست‌گذاری آموزشی شمال غرب کشور، مدیریت ارشد دولتی وزارت اطلاعات در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و استانداری خراسان جنوبی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

فعالیت در ستاد دستگاه‌های اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل، کارشناس و پژوهشگر مسایل قومی - منطقه‌ای و توسعه‌ای و استانداری مختلف از دیگر سوابق اجرایی محمدصادق معتمدیان است.

سابقه حضور در استانداری‌ها

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان جنوبی و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم فعالیت کرده است. مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون به عنوان استاندار آذربایجان غربی بوده و ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به عنوان استاندار تهران معرفی شد.


بیشتر بخوانید: علی ربیعی کیست؟ | مشاور اجتماعی رییس جمهور؛ از خاتمی تا پزشکیان


خبرگزاری تسنیم در گزارشی درباره دوران استانداری معتمدیان در خراسان جنوبی نوشته است:«معتمدیان در مدت ۲۲ ماه تصدی خود در استانداری خراسان جنوبی، با بررسی میدانی مشکلات ، نیازها و شنیدن درخواست های مردمی  قطار توسعه خراسان جنوبی را ریل گذاری کرد و با حضور مدیران ارشد نظام و مسئولین دولتی در اولین گام اعتبارات خراسان جنوبی را افزایش داد‌».

جانشین عیسی کلانتری در دولت رییسی

در ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۱، رییس دولت سیزدهم به تغییر دبیر کارگروه و مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه اقدام کرد و معتمدیان جایگزین عیسی کلانتری در این جایگاه شد.

محمدصادق معتمدیان  کیست؟| استاندار جدید تهران و استاندار روحانی و رییسی که کونگ فو کار است

او ۱۵ مهرماه سال جاری اعلام کرد که «تراز دریاچه ارومیه هم اکنون ۱۲۷۰.۱۰ متر است که نسبت به همین روز در سال گذشته، بیش از ۳۰ سانتیمتر افزایش ارتفاع داشته و وسعت کنونی آن ۸۷۰ کیلومترمربع است که در سال قبل ۶۰۶ کیلومترمربع بوده و تقریباً ۲۶۴ کیلومترمربع افزایش پیدا کرده و حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته ۵۸۰ میلیون مترمکعب بوده و تقریباً ۶۰۰ میلیون مترمکعب و حدود دو برابر افزایش داشته است.»

ماجرای خبر بازداشت معتمدیان

تیرماه سال ۱۴۰۳ پس از انتشار خبر بازداشت استاندار آذربایجان غربی در فضای مجازی، محمد صادق معتمدیان بلافاصله با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه استانی آذربایجان غربی این خبر را تکذیب کرد. بر اساس خبر منتشر شده در فضای مجازی آمده بود که  استاندار آذربایجان غربی با چهار چمدان اسکناس دلار قصد قاچاق در مرز رازی را داشت که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

او در این برنامه تلویزیونی ضمن تکذیب خبر برخی رسانه‌های معاند مبنی بر بازداشت خودش، گفت: مردم بازی‌های ناجوانمردانه را تشخیص می‌دهند.

اجرای حرکات کونگ فو توآ توسط معتمدیان

اردیبهشت سال جاری ویدیویی از اجرای حرکات کونگ‌فو توسط محمد صادق معتمدیان که در ان زمان استاندار آذربایجان غربی بود، در فضای مجازی پربازدید شد. این ویدیو که در آن معتمدیان در حال اجرای حرکات سبک رزمی کونگ فو توآ است بعد از انتشار خبر انتصاب وی به عنوان استاندار تهران نیز دوباره بازنشر شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت چهاردهم
نظرات شما